ww header 2 1

Veelgestelde Vragen

Waar kunnen we u mee helpen?

Hobby Alternatief legt u graag uit hoe we te werk gaan en welke producten en diensten we u te bieden hebben. In het overzicht hieronder vindt u alvast de meestgestelde vragen met bijbehorende antwoorden.
Heeft u toch nog vragen over onze producten of service? Neem dan gerust contact met ons op via de contactformulier of +31 (0) 64 653 0743. Wij helpen u graag verder.

Bestelproces

Kan ik een account aanmaken?

Dit is niet verplicht maar om uw persoonsgegevens en bestelling geschiedenis terug te kijken moet u wel inloggen.

Krijg ik een orderbevestiging?

Ja, u krijgt automatisch een orderbevestiging van uw bestelling. Deze wordt per mail verzonden zodra uw order afgerond is.

Wat is het minimum bestelbedrag?

Het minimale bestelbedrag is €10,-.

Hoe plaats ik een bestelling?

Dit kan op twee manieren. Door in te loggen of zonder inloggen. Plaats de product in de winkelmand door op de bestelknop te klikken. Klik op de winkelmand rechtsboven op de site en kies afrekenen. Volgt de instructies voor betaling van de bestelling.

Op welke manieren kan ik producten vinden

Op onze website staan de producten onderverdeeld in twee catagorieen. Producten en Merknamen. 

Daarnaast vindt u onze zoekmachine rechtsboven in de hoek waar u door middel van het artikelnummer, omschrijving of EAN het product kunt terugvinden.

Kan ik zonder account bestellen?

Een account is niet verplicht, maar om uw persoonsgegevens en bestelling geschiedenis terug te kijken moet u wel inloggen.

Kan ik ook per mail of telefonisch bestellen?

Omdat we vaak buiten de deur zijn met workshops of markten, geven wij er de voorkeur aan dat een bestelling online gedaan word via de winkelmand. Voor navragen over producten die (nog) niet opgenomen zijn in onze assortiment is onze voorkeur om dit via ons contactformulier te doen. 

Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?

Zodra uw bestelling geplaatst is kan deze helaas niet meer veranderd worden. Om uw order te annuleren kunt u het beste zo spoedig mogelijk contact opnemen met onze klantenservice.
Tel:+31 (0)64 6530743

Is mijn aankoop via de website veilig?

We gebruiken SSL-codering ("Secure Socket Layer") voor elk type gegevensoverdracht. Deze vorm van gegevensoverdracht zorgt voor de grootst mogelijke beveiliging tijdens gegevensoverdracht op internet. Uw gegevens kunnen dus niet door derden worden gelezen en zijn veilig bij ons.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Hoe kan ik zien of de bestelling goed gegaan is?

Neem hiervoor contact op  met onze klantenservice via contactformulier. 

Ik heb mijn wachtwoord niet ontvangen. Wat kan ik doen?

Na controle van uw aanvraag krijgt u een automatisch gegenereerd wachtwoord. Het kan voorkomen dat deze in uw spambox verdwijnt. Is dit niet het geval neem dan contact via contactformulier 

Kan ik mijn bestellingen/facturen inzien?

Als u inlogt op de website kunt u de bestelhistorie en uw facturen inzien. Daarnaast zijn deze als pdf te downloaden.

  

Betaling

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

U kunt bij ons via iDeal (NL), Paypal (EU) of zelf overboeken. 

Wanneer krijg ik korting?

Kortingcodes en aanbiedingen worden o.a.verspreid aan de hand van onze wekelijkse nieuwsbrief. Meld u dus aan bij de nieuwsbrief om te zien wanneer we korting geven.

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, de getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Ik heb een kortingscode gekregen. Waar kan ik die invullen?

Zodra u bij het afronden van uw bestelling komt kunt u deze code invoeren in het daarvoor bestemde vakje.

Geldt er een limiet op de kortingscode?

Ja, de kortingscode is beperkt geldig. Let hierbij goed op de datum die aangegeven staat. De code kan slechts één keer per klant worden ingewisseld. De korting is niet geldig in combinatie met andere kortingen.

Hoe krijg ik het teveel betaalde bedrag terug?

Voor uw terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen. 

Wat is Mollie?

Met Mollie kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving met diverse soorten betaalmogelijkheden zoals iDEAL, Overboeking of Paypal. Zodra u wilt afrekenen wordt u doorverwezen naar de pagina van Mollie. Volg verdere instructies op.

 

Levering

Kan ik mijn order ophalen?

Neem voordat u de order plaatst contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak, zodat uw bestelling klaarstaat wanneer u deze komt ophalen.

Kan ik mijn order volgen?

Ja, u krijgt een track&trace per mail zodra de bestelling bij de vervoerder is aangeboden.

Waar blijft mijn bestelling?

Via de track&trace kunt u uw bestelling volgen. We zijn afhankelijk van verschillende factoren, maar proberen uw bestelling zo snel mogelijk te versturen. Heeft u geen track&trace ontvangen dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan via het contactformulier op onze website of telefonisch +31 (0)64-6530743

Wat zijn de verzendkosten?

U betaald € 2,50

Normale verzendkosten van DPD zijn: 
Brievenbus pakket € 3,95
Pakket € 6,50

Door welke vervoerder wordt de bestelling geleverd?

Wij bezorgen onze pakketten met DPD.

 

Retourzending

Het artikel dat ik heb besteld is defect/beschadigd. Wat kan ik doen?

Neem contact op met onze klantenservice. Dit kan als antwoord op de bestellingsemail of via de contactformulier op onze website. Noteerd aub uw bestellingsnummer

Ik heb het verkeerde artikel besteld? Wat kan ik doen?

Vul het contactformulier in op onze website of stuur ons een e-mail. Zo kunnen wij uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Ik heb mijn pakket niet compleet geleverd gekregen. Worden deze ontbrekende artikelen nog nageleverd?

Hett kan voorkomeb dat een product niet beschikbaar is bij de groothandel maar snel weer verwacht word. In dat geval sturen we wat in voorraad is aan u door, en het restant van uw bestelling op een latere datum. Hiervoor hoeft u geen extra verzendkosten te betalen. Dit dragen wij. 

Waaraan moet een retourzending voldoen?

Uw pakket dient onbeschadigd teruggestuurd te worden. Dat betekent zonder prijskaartjes en in originele verpakking. 

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Als u pakket beschadigd afgegeven wordt door de vervoerder kunt u het pakket weigeren. U kunt ook een aantekening laten maken door de vervoerder, en ons dit samen met een foto van het beschadigde pakket per e-mail toesturen.

 

Persoonlijke gegevens

Ik ga verhuizen, hoe kan ik mijn adres aanpassen?

U kunt uw nieuwe adres doorgeven via het contactformulier op onze site of per e-mail.
Wilt u gelijk een bestelling plaatsen dan vragen wij u om het adres in het veld “opmerkingen” te plaatsen.

Wat zijn de voordelen van een account?

Met een account kunt u gemakkelijk en snel op de hoogte blijven van nieuwe producten en aanbiedingen. Daarnaast kunt u ook uw bestellingsgeschiedenis inzien en hoeft u niet iedere keer uw gegevens in te vullen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

U kunt online een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit kunt u doen bij het inloggen. U kunt dan aangeven dat u het wachtwoord vergeten bent. U krijgt dan een automatisch gegenereerd wachtwoord per mail toegezonden.

Waar kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Dat kan in uw account. U kunt hier een eigen gekozen wachtwoord invoeren.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Wilt u uw account echt verwijderen? Neem dan contact op via de contactformulier

Mijn wachtwoord werkt niet?

Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Controleer of uw Capslock aan staat.

 

Algemeen

Ik kan een product niet vinden. Hoe kan ik zoeken?

Onze zoekfunctie vindt u rechtsboven op onze website. Via de zoekfunctie kunt u zoeken op artikelnummer, omschrijving en EAN-code.

Wanneer is het product leverbaar?

Wanneer u een product bestelt dat op dat moment niet voorradig is, wordt u op hoogte gesteld met antwoord op uw bestellings email. Samen spreken we dan af of u wellicht iets anders in plaats ervoor wilt, of dit op later stadium wilt laten leveren en doorgaat met de bestelling en of u de bestelling wilt annuleren.  

Hoe kan ik me uitschrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief?

Wanneer u de link volgt naar onze blog komt er automatisch een pop up voor inschrijving. Zie u dit niet, is er een optie om dit in de rechter zijvak te doen. 

Op welke sociale media platformen is Hobby Alternatief actief?

U vindt ons op FacebookInstagram, Twitter, Pinterest en Youtube. Voor leden hebben we ook een Facebook Groep waar allerlei alternatieve tips en trucs gedeeld worden. 
We zouden het leuk vinden als je ons volgt zodat we ook hier onze ideeën met u kunnen delen.

Hoe kan ik zien of het product voorradig is?

Helaas kan dit niet. We werken op bestelling en voeg artikelen toe die nieuw zijn, maar deze moet nog eerst besteld worden bij de groothandel. We hebben geen directe link met de website van de groothandel. We kunnen pas zien of een product in voorraad is wanneer we uw bestelling doorvoeren bij de groothandel.

Waar vind ik de Algemene voorwaarden?

De Algemene voorwaarden vindt u onderaan de pagina op onze website.

Bestaat er ook een catalogus die ik bestellen kan?

Nee, helaas hebben we geen papieren catalogus. Op onze website vindt u wel catalogi van bekende merken voor wanneer u een product zoekt dat niet op de website staat vermeld,

Waar vind ik online de catalogi?

Bovenaan onze website ziet u een link naar catalogi pagina. Hierin staat een overzicht van de laatste nieuwe catalogi.

Hoe zie ik meer informatie over het product?

Bij het product zelf staat informatie over het product met uitleg en mits beschikbaar een video. Daarnaast vindt u hier ook afmetingen en gerelateerde producten.

Wij gebruiken cookies om de gebruikerservaring te verbeteren of om advertenties te kunnen tonen. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Privacy & Cookiebeleid

OPGELET: 

 
SLUITEN